måndag 18 juli 2011

regnet smattrar mot fönstret

Jag hör hur det blåser, regnet smattrar mot rutan, tar en titt på klockan på mitt sängbord och den visar 07.05. Vi har INTE försovit oss och det är inte dags att stiga upp. Semestern börjar just nu........
Jag vänder mej om, rättar till kudden och sveper täcket om mej. Jag skall nog sova en stund till.
Tuppen hörs gala från hönshuset, en och annan höna hörs också påminna om att det faktiskt är morgon och det ÄR dags att få komma ut till det regnvåta friska gräset som säkert gömmer på mången god larv, en mask eller annat smaskigt småkryp.
De har ju faktiskt rätt. Jag sätter fötterna i morrontofflorna och beger mig ner för morgontoaletten ivrigt påhejad av hundarna som nu också vill ut dels för att uträtta lite behov, dels för att leka och busa.
Vi går ut alla tre medan husse fortfarande sover och njuter av första semesterdagen.
Hönsen släpps ut till ackompangemang av tuppens glada rop.
Det dröjer inte länge förrän husse dyker upp där på farstukvisten, sömning och lite trött kanske undrar han vad som försigår.
Dags för morronkaffe.
SEMESTERN HAR BÖRJAT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar