måndag 17 september 2012

inte min stil



Att vara måndagstrött är egentligen inte min stil.
Ser det mer som måndagar är början på något nytt, orört och spännande.
Spännande för att jag till viss del kan påverka med trevliga, glada, intressanta och spännande saker.
Måndagar är fulla av energi efter en helg med vila och avkoppling.

Det är nu, just nu, jag kan börja en helt orörd vecka och fylla den med saker som jag själv vill. Sen tillkommer naturligtvis saker som jag inte vill eller ens kan påverka, men det är ju just det som är livet.
Måndagar får mig att tänka skoltiden, när jag varje måndag med glädje gick till skolan för att det kanske var just denna vecka som jag skulle få alla rätt på proven, nya bus på rasterna eller efter skolan åka till ridhuset och få rida drömhästen.

På tisdagen var allt som vanligt igen.
Skolan skit, rasterna för korta och drömhästen till någon annan.

Men nu är det MÅNDAG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar