måndag 29 oktober 2012

Bus eller godis



Idag på väg hem från jobbet såg jag två små flickor, ja jag tror det var flickor, som sakta vandrade gatan fram ivrigt diskuterande något som helt uppfyllde deras tankar. 
Den ena flickan bar på en liten korg vars innehåll jag inte kunde se men jag anar att det var GODIS.
Flickorna, ja jag tror bestämt att det var flickor, hade tjuvstartat med Halloween firandet!!
Smart.
Nu hade de skaffat ett försprång till godiset.
Eller var det kanske inte smart? Kanske hade grannarna i bostadsområdet ännu inte hunnit köpa hem något godis att dela ut när det ringde på dörren och "spökena" utanför skrek BUS eller Godis.
Nåja då fick väl en liten peng duga så de små "spökena" själv kunde inhandla sitt spökgodis.

Det jag personligen gillar med Halloween är alla de vackert dekorerade pumpor som lyser lite överallt och gör den trista hösten lite ljusare och gladare i väntan på adventsljusstakarna och stjärnorna.

Imorgon springer jag iväg på min middagsrast och köper en stor stilig pumpa som skall smyckas och ställas ute på vår trappa.

Hmm det blir så fint så.

Halloween kan man väl säga är USA:s svar på vår påsktradition med påskkäringar och påskägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar