torsdag 29 november 2012

Det snöar och jag längtar bort

Sambon på sin ädle springare!! I sanning är bilden inte purfärsk, den har några år på nacken.


Ganska stora snöflingor dalade ner i kväll när jag körde vägen hem från Höör till Skivarp.
Det är ju, som väl de flesta redan vet, den första advent på söndag. Hu vad tiden rusar iväg. Nu kan vi inte mycket annat förvänta oss än snö, is och halka.

När jag körde hem från ett heldags långt möte i eftermiddags och såg stora tunga flingor falla mot marken kunde jag inte låta bli att för en kort stund längta tillbaka till sommar, sol, värme och semester.
Mina tankar gick till medelhavet och för en kort stund önskade jag att jag var på väg dit.

Sen mindes jag hur vacker vintern faktiskt kan vara här i gamla Sverige och allt kändes bättre.

Tänk bara så ljust och fint det är när alla vackra adventsstakar och julstjärnor lyser från alla fönster.
Ljusslingor och utomhusbelysningar i diverse former och utförande  ger liv åt trädgårdar, uterum och balkonger.

På de flesta torg står det en stor vacker julgran och skänker ljus.

Får vi också lite snö blir det hur vackert och stämningsfullt som helst.
Så är det ju alla julmarknader som lockar man ur huse.
Visst snö och ishalka ställer också till med trafiksvårigheter och fallriskerna ökar. 

Så därför.....ta det lugnt i trafiken och njut av det vackra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar