söndag 16 november 2014

En söndag innan tuppen vaknat

varför  är det så att jag oftast vaknar allt för tidigt när jag är ledig?
Egentligen vet jag svaret. Det är ju naturligtvis den inbyggda "vaknaklockan" som ringen i mitt huvud. 
Visst vore det ändå skönt med lite extra sovmorgon ibland. Speciellt när jag suttit uppe framför datorn till natten blivit ganska gammal.

Ska jag stiga upp lika tidigt tro nu när jag snart kommer att ha möjligheten att helt bestämma över min tid?

Nedräkningen har nämligen börjat på RIKTIGT.
Den 28 november är min sista arbetsdag. Äntligen har jag bestämt mig. Bestämt mig för att livet är bra mycket viktigare än bara arbete. 
Åtminstånde för mig.

Jag känner nog redan av mitt beslut. Tycker att jag redan nu har släppt så mycket i mitt huvud att det börjar kännas bra.
Jag kommer snart att fylla det med annat så nog kommer jag att ha att göra. Tiden kommer förmodligen inte att räcka till framöver heller.
Men jag bestämmer själv över min tid och mina prioriteringar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar