tisdag 21 april 2015

jag har lämnat mannen





Hejsan hoppsan, jag tror sommaren är på gång.
Jag har lämnat mannen! 
Lämnat honom här på vår uteplats. Under det ännu inte utslagna Magnoliaträdet och alldeles invid vår gamla knickepump som fungerar alldeles utmärkt om han nu skulle bli törstig i det varma väder som idag råder.

Själv stack jag en runda in till tätorten några mil bort. Där har jag mina gärningar i form av ordförande för en förening.

Med stränga förhållningsregler om att inte göra något utan bara vila och vila fick han sitta där. Ensam. Så trodde ju jag. Men ganska snart fick han besök av sin chef som gjorde honom sällskap under några timmar, här på uteplatsen under det ännu inte utslagna Magnoliaträdet. Aldeles vid sidan av vår gamla hederliga pump.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar