fredag 1 januari 2016

God fortsättning




Så har då 2015 gått över till 2016.
Ett helt nytt oanvänt år ligger framför oss. Mycket blir lite vad vi själv gör det till, annat kan vi inte påverka. Men kanske borde vi alla ha lite av mannens livsfilosofi....inget är omöjligt bara mer eller mindre besvärligt. Han tror på att livet ska levas positivt. Han är den store optimisten i vår familj. Själv kallar jag mig för realist!

Hur som helst är jag nöjd med året så här långt.
Fått fina blommor av mannen. Tulpaner är mina älsklingsblommor. Får mig att tänka på våren.

Har hunnit med lite sysslor också idag (redan). En ganska lång promenad med tre hundar. Jo, inatt har vi varit hundvakter till Elsa. Elsa är mamma till vår Frank och jag tror att hon gillar att vara här på besök. Massor av nya fina dofter och en och annan katt, höna eller något vilt djur att jaga. Vad kan väl bli bättre om man är en alert vakt, jakt och vallhund. Inte mycket slår en dag på landet.

En maskin tvätt är också påbörjad.
Rulltårta är bakad.....man vet ju aldrig

vilken dag!
Vilken början på ett år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar