fredag 23 februari 2018

Helvetet på jorden



En vecka med skiftande innehåll. En hel del möte som inkluderar årsmöte. Så har det också blivit ett besök på Malmöhus museum. En plats jag inte besökt sen jag vet inte när. Besöket innefattade även en guidad tur på akvariet. Fantastiskt! Mannen och jag bestämde att inom mycket snar framtid ta oss ännu en tur till museet. Här finns så mycket att botanisera.

Mest har dock veckan bestått av smärta. Smärta i både huvud och rygg. Ryggsmärtan är troligen brustet muskelfäste och muskeinflammation, kanske kommande av mitt fall ner för trappan för någon vecka sedan. Det har varit mycket smärta, värktabletter, voltarengel, linement och vakna nätter.
Det har varit helvetet på jorden.

Slutligen fick jag tips om en akupunktör som vänner till mig anlitat och som kanske kunde hjälpa mig.

I onsdags var första besöket. Nålar placerdes lite var stans på min kropp i förhoppning att lösa problemet.
Nu kan jag bara invänta förbättring.
Jag är verkligen glad att jag testade akupunktur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar