söndag 20 september 2020

från grått till gult.....



En underbar höstdag blev det idag, trots att det såg mindre hoppfullt ut i morse. Dimman låg tungt och allt var grått. Vem kunde då ana att det snart skulle spricka upp och bli till en superdag. Kanske den sista varma dagen för året, vem vet. 
Mannen och jag passade på att ta en kort promenad och det satt riktigt fint. Vi blev varma i kläderna och kände oss lite nyttiga.

Idag ska jag mest tita på TV. Det är fina tävlingar från Bro Parks galoppbana utanför Stockholm denna söndag. Kanske ett av galoppsportens höjdpunkter om man frågar mannen. Själv sticcker han iväg och hämtar hö (tror jag det var) till våra hästar, men han hinner nog hem igen innan huvudloppet, Stockholms stora pris. Håller tummarna för det.

Imorgon ska jag nog försöka vara lite mer aktiv och få något gjort. Känner att det hos oss ofta är en organiserad röra. Lite mer spännande än var sak på sin plats. Ibland kan jag hitta saker som jag inte hade en aning om att jag hade eller att jag behöver. Sån är jag!

Först en kopp te och ett knäcke........
sen TV och lite pussel






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar