tisdag 9 mars 2021

med solen i rygg



Ännu en dag med strålande vackert väder. Lite svalt emellanåt, men helt ok. Att våren är på gång går inte att ta miste på.

Mannen och jag tog en promenad idag, en något längre promenad än vi brukar. Det gjorde gott i både kropp och själ.
På vår promenad såg vi att vi inte var ensamma om att njuta av det vackra vädret.



Här vid dammarna hade ett gåspar slagit sig ner för att njuta, men kanske även hålla lite koll på trafik och förbipasserande.


Kanske tyckte den ene att vi skulle gå vidare och låta paret njuta ifred.
Så gjorde vi och fortsatta vår runda.
Vi tog god tid på oss. Vi rör oss inte lika fort som förr. Förr hade vi tillryggalagt den aktuella runda på mindre än halva tiden. Kanske är det som man så förr " ju äldre man blir dessto snabbare sprang man som ung". En försköning av minnet kan man kanske kalla det.

Hur som helst så ska jag nu ta min bok, en kopp te och placera min lata kropp i solstolen ute i trädgården. Där ska jag sitta och begrunda lite av varje och samtidigt kanske njuta av lite fågelsång.

Ha det fint ni alla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar