lördag 9 oktober 2021

allt för tidig lördagmorgon

Efter en allt för jobbig natt med ordentlig värk i axel och skuldra var det lika bra att kliva ur sängen.
Skulle behöva sova längre men ingen ide.



Guldkatten vaken och beredd på att ge sig ut på en tidig rondering.
Efter att jag hört två katter, däribland Guldkatten, visa sitt ogillande mot varandra vandrade  Guldkatten vidare bort mot grannkatten Dumbos hem. Men inte ens han var vaken och ute.


Den ordningsstörande katten vandrade vidare mot vad jag förmodar sitt eget hem, någonstans på andra gården. Katterna har verkligen pinkat in sina revir så det duger inte att göra överträdelser.


Själv går jag åter in och tar ännu en kopp te. 
Hela området sover och så skulle även jag vilja. 
Undrar hur vädret ska bli denna dag. I skrivande stund är det milt och helt vindstilla. Inte ett ljud hörs.

Jag tror jag sätter mig i soffan och läser något kapitel i boken som aldrig tycks bli klar.

Men först en liten bildgåta.


Inte allt för svårt om man stött på detta redskap någon gång.
Lite ledtrådar......mycket vanligt förr men finns och används än i dag
enkel tingest som fungerar perfekt

Gissa.... och du kan vinna fina priser
Önskar er alla en härlig lördag



3 kommentarer:

  1. Hej. Potatismosare, vet inte vad de kallas men sådan som man gör potatismos med

    SvaraRadera
  2. Lätt denna gång
    Sån man missar potatisar så det blir mos
    Martin

    SvaraRadera