lördag 10 juni 2023

friska vindar



Idag blåser friska vindar och därmed känns det lite kyligare trots 20 grader.  Tänkte ta mig an mitt pussel som bara legat där och väntat på mig i två veckor nu. Har hållt på med detta länge nu och kommer troligen att hålla apå länge än, om jag inte kasserar det. Pusslet är svårt och inte särskilt kul att lägga men jag avvaktar lite innan jag lägger undan det.

Igår var det tävlingar på Klampenborg. Två av våra pållar fanns på plats för att försöka plocka med sig hem lite danska prispengar. Nyförvärvet Isaynomore gjorde en insats som var högt över mina förväntningar. Efter att ha legat sist mestadelen av loppet tog hon upp jakten och slutade som 2a., en mycket stark insts. Ravaillac slutade i det slagna fältet. Som bortförklaring kan väl sägas att distansen var för kort. Vem vet. Vi får väl se framöver.

Det ska grillas på Casa Prelata idag. Grannarna är bjudna så det kommer bli en trevlig kväll som kommer avslutas med lite kortspel. Jag vill vinna. Mannen vann båda spelen förra gången och det ska inte få hända igen.

Känner mig lite lat just nu så jag slappar nog tillsammans med  ett kapitel ur min bok.

Ha en fin helg alla ni.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar