tisdag 5 december 2023

idag firar vi.......



 Rocky-Pocky fyller 6 år idag. Jo, bilden är inte ny nä den är från den 5 december 2021 när han fyllde 4 år. Fyller man år får man sitta på stol och bli bjuden på något gott. Så blir det kanske även detta år.

Här blir det för oss att bege oss till lasarettet i Trelleborg för att hämta hem Bengt som varit inlagd på sjukhus några dagar. Nu ska väl hemtjänsten ta över. 
Det är inte lätt att va sjuk idag, inga platser finns på våra sjukhus och något äldreboende kan det inte bli tal om så länge man kan andas själv.

Meningen var att vi tillsammans med grannarna skulle avnjuta ett julbord denna dag men det får vänta. Ombokat till den 13:e.

Det är också Volontärens dag idag. Ja, jag får väl tillstå att jag är en volontär. Helt frivilligt och utan ersättning fösöker jag på bästa sätt engagera mig i hem och hushåll med alla dess sysslor. Jag trivs med att va hemvolontär.

Utanför våra fönster står det fortfarande byggställningar men några män på tak och ställningar har jag inte sett till idag. Jo, på andra hus men inte just på vårat. Nåja, det kommer säkert tillbaka när det är dags. Deras arbete klarar de nog bäst utan vår hjälp.

Ha en fin dag var ni n än befinner er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar