måndag 2 juli 2012

Sambon löper amok......


Sambon har nu blivit bindgalen.
Han har fått tag i högtryckstvätten för att göra ett mindre uppdrag i ett av utrymmena i stallet. Ja, okey just det uppdraget blev slutfört till belåtenhet för alla, men det var sen det började gå helt snett för honom. Har det med värmen att göra, har han fått någon blackout eller kan det vara solsting?
Med stirrande, irrande blick sökte han efter mål.  Vattnet piskade för över tak, väggar, golv, dörrar, fönster, gångplattor och allt som kunde tänkas behöva blötas ner lite, eller faktiskt rätt mycket. Nu var det så att jag denna dag hade turen på min sida, vi väntade gäster och detta hindrade sambons framfart.
Eftersom jag inte har någon vattensäker kamera vågade jag mig knappt fram för att knäppa en bild jag har verkligen inte råd att köpa ny kamera nu igen. Jag skickade iväg hundarna som för en sekund lyckades distrahera honom och jag kunde knäppa bilden.

Snabbt in och gjorde iordning lite kall saft med isbitar, lite rulltårta, egna jordgubbar och en klick vispgrädde, sådant bruka hjälpa.

Nu ser jag vad som verkligen skulle behöva högtryckstvättas.......sambon själv.

Idag verkar han normal igen och jag har lugnt kunnat skicka iväg honom till arbetet. Hoppas det går bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar