tisdag 12 augusti 2014

det är tisdag, känns som måndag önskar det var fredag



Känns tungt. Känner inte att jag vill arbeta mer.
Får liksom inget ur händerna just nu. Motigt och eländigt.

Känns tydligt att jag måste beklaga mej och tycka lite lagom synd om mig själv.
Jag tror det är min stundande och efterlängtade semester som gör sig påmind. Måste bara jobba ytterligare någon vecka innan det äntligen är dags. Då får vi se vart vingarna bär. Om allt är rätt bär de väl till Turkiet.

Men nu är nu och nu är jag här hemma och måste faktiskt fortsätta sköta mitt arbete.




Hemma på gården börjar naturen så smått rusta för hösten.
Det mesta av frukter och bär är nu klara att tas om hand. De sista nypotatisen tog vi upp i helgen. Riktigt goda om du frågar mig.

Vindruvor och fikon klara att plockas vilken dag som helst.

Vädret påminner oss också om att det snart är höst.
Igår oväder med kraftiga vindar, åska och regn.
Gissa om jag höll mig undan så mycket det bara gick.

Idag fortsätter vinden att vara kraftig och inbjuder inte direkt till något utearbete. Inget slappande i solstolen idag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar