lördag 13 september 2014

Borde kanske inte visats


Stranden, här tillbringar vi det mesta av dagen. Av detta ansiktsuttryck att döma är det svårt att bedöma om det är bra eller mindre bra.
Lidande med ett leende?



Innan det är dags att bege sig ner till vattnet måste allt navel-ludd vara borta.



Sen kravla sig upp likt en sköldpadda och sakta ge sig ner i vattnet




Har  mannen möjligen siktat in sig på vattnet? Kanske mäter han avståndet med blicken för att förbereda den långa vandringen (ca 3 m). Att han är beslutsam råder inget tvivel om.


Att resa sig upp i sittande ställning är ju alltid en början. Värmen gör att man måste ta det lugnt, memorera närmaste vägen och invänta rätt tidpunkt.




Röd näsa, signalröd om du frågar mig. Jag var ganska lätt att upptäcka även då det var mörkt. 

Vita ringar runt ögonen som kunde göra sig bra i vilken skräckfilm som helst. 

Svullna såriga läppar av sol, bad och saltvatten, vilket lätt kunde tolkats som en sjukdom som ingen vill ha.

Skinnet soltorkat och sprött som rispapper. Inget onödigt fett just här inte.

Saltvatten i öronen som skvalpade halva dagen. Trodde ibland att en snäcka tagit plats i örat.

Röd, uppbränd hud som skavde, kliade och gjorde ont.

Nu pratar vi bara om de ställen på kroppen som jag motvilligt väljer att nämna.

Av semesterfrisyren finns mer att önska. Kanske tror ni att jag kammat mig med en elvisp. Vem vet. Kanske var det så.

Borde använt kam, lypsyl och solskydd, inga solglasögon
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar