torsdag 30 oktober 2014

på väg



Jag är på väg. På väg upp från min bubbla. Nu har jag tyckt synd om mig själv tillräckligt för denna gång. 

Har kollat på almanackan idag och gjort den makabra upptäckten att det är 30 dagar till advent. 
Då ska vi bara inte prata om hur mycket som skall hinnas med innan dess.

HJÄÄLP!! 30 dagar. 

Då ska adventsljusstakarna vara på plats i alla fönster och några julblommor skall pryda fönsterbänkarna.


Just nu får jag nöja mig med det lite luggslitna orchideerna som ännu lever i min omilda skötsel.


Imponerande att det finns växter och blommor som kan tåla så här omild behandling som ges i detta hem.


Nu ska jag plocka fram lite godis, kanske en läst och kanske till och med lite chips.
Jag vet. det är inte helg, men jag går händelserna lite i förväg och smakar av godsakerna aningen i förväg.

Det kan väl inte göra något?
För inte blir man väl för gammal för lördags/helggodis???

Imorgon är jag nog tillbaka här på bloggen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar