fredag 4 november 2016

mörkret kan också vara vackert





En dag som denna kan det kanske passa med några bilder från "vår" strand.

 Vinden är svag och vågorna rullar sakta in mot stranden med ett svagt dån när de når strandkanten.

En ensam man promenerar på stranden, han är visst på mot sin bil.

 Långt där borta syns ljusen från byn.
Från andra hållet hörs en hund som skäller. Kanske vill den ut på en kvällspromenad på stranden, vad vet jag.


Jag lyssnar  ......jag hör sirenerna från ett utryckningsfordon.
Nu kan jag även skymta blåljusen som har stannat upp. Någon är i behov av hjälp.


Långt ute på havet ser jag att ett fartyg sakta kommer in mot land. Det är troligen färjan från Polen.

När det är mörkt här är det mörkt på riktigt. Det är nästan bara konturerna av landskapet som syn och ändå är timmen inte sen.

faktiskt lika vackert på kvällen som på dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar