söndag 19 november 2017

upp amaryllis





Det är förvisso amaryllisens dag idag men om jag var en amaryllis hade jag nog sovit vidare ett tag till. Inte det minsta vinter eller julstämnig råder för tillfället. Verkar mer som vi hamnat i en regnperiod på oviss tid. Regn, blåst, regn och blåst till detta ganska kyligt. Nä, du amaryllis vänta du lite till.
Som sagt, detta väder gör ingen människa glad. Ändå har jag haft en trivsam och mysig eftermiddag tillsammans med mina föreningsvänner. Smyckestillverkning, andra handarbete, kortspel och så självklart massor med snack och skratt och det obligatoriska fikat med hembakat. Mysig stund.

Middagen idag fick därför bli enkel och snabblagad. Färsk pasta och köttbullar. Det var allt.
Nu ska ljusen på soffbordet tändas, lite soffhäng och sen kanske det blir lite ostkaka med sylt och grädde.


 Amaryllisen är för mig den vintrigaste och juligaste blomman så jag spar på den karamellen lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar