söndag 25 mars 2018

tiden ur led



Så var det dags igen. Klockorna ska ställas om. Vi ska ha sommartid. Klockorna är väl en sak, men kroppen. Åtminstånde min kropp ställer inte om sig så där lättvindigt. Nu kommer det att ta några dagar innan jag är i balans. Ska detta trams vara nödvändigt??
Nu är det inte så att det bara är klockorna som sätter min kropp i obalans. Mycket händer nu som förvirrar och gör det dagliga livet aningen mer obalanserat och otryggt. I slutändan kommer det hela med säkerhet att fungera igen och jag/vi kommer att återfinna vår inre balans.

Nog om detta!



Idag ska vi käka lite våfflor med barn och barnbarn.
Våfflor äts för sällan, i vart fall i vår familj. Kan det bero på det där med att efteråt rengöra dessa våffeljärn. Att rengöra våffeljärn är på något vis tråkigare än annan rengöring.

Mannen och katten sover fortfarande och hundarna har redan intagit sin första måltid och varit ute på morgonrundan så nu kan jag husera fritt i hela huset. Det blir en stor kopp te och en knäckemacka eller kanske några skorpor. Allt intas framför TV:n.
Ha en fin söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar