söndag 11 mars 2018

vilodag.....


Det var menat som vilodag även för våra katter idag så vi tyckte de skulle stanna inomhus idag. Då menar vi hallen. Detta tyckte inte Piff var bra så hon kliver upp på den endast några få millimeter breda listen och sätter igång med att ivrigt knacka med sina tassar på rutan. Till slut ger vi ju naturligtvis upp och släpper in henne i huset, vilket hon ju vet.

Men, jag vet inte hur mycket mer vila min kropp kan klara av. 
Visst, mannen och jag gjorde ett försök till aktivitet idag. Det var nämligen så att det var auktion i vår kommun idag så vi begav oss dit för att kika lite och för att träffa lite glada och lika galna människor som vi. Utbudet idag tilltalade oss inte så vi drog en sväng till affären och spenderade lite slantar på en del (massa) helt onödiga inköp. 


Mannen köpte "eget" godis och då blev det lite gott och blandat och lakrits.
Nu sitter han där nere framför TV:n och smaskar i sig sina godsaker medan han ser på vinterstudio och trav. Kanske  (troligt) tar han också en power nap.
Ni där ute får ha en fin söndag. 
Jag tror jag tar lite soffhäng jag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar