torsdag 26 april 2018

en småkall dag är också en dag......





Våren har tagit en paus. Småkallt och blåsigt och temperaturfall. Men, livet går ju vidare och det är bara ta dan som den kommer. Det finns ju så mycket att glädjas åt att man inte behöver fokusera på det tråkiga.
Igår tog jag mannen med till Ikea, motvilligt följde han med eftersom han kände sig tvingad. Det blev i sanning inte den fina dag som jag hoppats på. Nää, inte var det mycket vi var ense om. Snarast inget. Det slutade med att vi körde där ifrån med oförrättat ärende. Så kan det gå.


I vår trädgård har en del av tulpanerna blommat färdigt för säsongen som det ser ut. Jag som inte ens sett att de börjat blomma.



Pingstliljorna i samma trädgård ser förblåsta och lite ledsna ut. Hänger med huvudet och ser mest ut att längta till nästa vår. Själv hinner jag inte reflektera över varken det ena eller andra tycker jag.

Nedräkning 36 dagar. Det har gått lite i stå. Känns som motivation och arbetsglädje avtagit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar