lördag 28 april 2018

resa i tid



Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en kortare semestertrip nu. Kanske bara en långhelg. Varför då inte till Berlin?
Jag gillar Berlin. Bilderna här har ju några år på nacken. 24 år om jag ska va noggrann.
Bilderna är samtliga från Östberlin, så dit går det ju inte att resa längre. Därför får det ju bli en resa i tid.


På tiden då det begav sig var det grått som gällde. Allt var grått. Hus, bilar, gator och ja, nästan människorna också. Personerna här på bilden som inte är klädda i grått är turister.


Spårvagnen, ett populärt kommunalt fortskaffningsmedel. Här var det minsann inte alla som hade möjlighet att ha egen bil. 


Allt var slitet. Skulle aldrig våga beträda dessa balkonger. Ändå fortgick livet sin dagliga trall.

Under sommaren ska jag åter bege mig till Tyskland. Kanske inte just till Berlin, men vem vet. Jag gillar Tyskland och återkommer gärna dit.


Nedräkningen 34 dagar. Idag har jag sorterat en massa krukor och vaser. Tänk vad man samlar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar