söndag 12 augusti 2012

är det en dans han tränar på i smyg


Nää då......
Trots semesterns sista dag jobbar sambon och sliter med det som skall bli ett nytt vindskydd åt hästarna.
Solen skiner, det är vindstilla och varmt och marken är hård som cement.
Puu, hur orkar han???


Hela tiden observeras han av Glorias nyfikna ögon. Hon passar också på att känna lite på material och verktyg. kommer detta nu att hålla för envist kliande av bakpartier mot stolpar och väggar?
Det återstår ju att se, men sambon har ju byggt flera vindskydd tidigare som stått emot all påverkan så det går nog bra denna gång också.
Själv sitter jag lojt tillbakalutad några meter därifrån och känner mig så trött och sliten att jag knappast orkar lyfta temuggen för att dricka ur de sista dropparna av denna, för mig, heliga dryck.

Det mest ansträngande för min del denna dag blir till att sitta i trädgården, lyssna på en spännande ljudbok och stoppa i mig lite god frukt, en chokladkaka eller två samt hålla vätskebalansen iordning.
Kanske slumra till en kort stund till ljudet från sambon slägga......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar