onsdag 29 augusti 2012

Parkering med förhinder


Jag börjar undra om vi verkligen kommer iväg på vår semester.
Jag vet inte om jag nämnt att vi skall flyga från Kastrup, Köpenhamns airport.

Där kan det vara lämpligt att förhandsboka parkeringsplats. Detta har vi försökt göra hela dagen men med klent resultat. När vi väl förstod oss på alla val av platser, zoner, priser och tilbud var det väl bara att betala trodde vi. Men icke.
Då klickar det till på datorskärmen som låter meddela att vårt visa/mastercard tyvärr inte fungerar i Danmark.

På datorn står att läsa att om det uppstår frågor eller problem ber dom att man skall ringa till angivet nummer.
Sagt och gjort. Vi ringer. Ingen svarar. Upptaget. Ingen svarar.
Väntetid över 20 min.
Kundtjänst kan då bara konstatera att nädå kortet duger inte att använda i Danmark. Spärrat på något sätt.
Då kan man inte heller boka P-plats.

Jag tror jag blir galen. Lika långt, eller kort, till skratt och gråt.
Nu sent på kvällen har det hela visst löst sig. Helt säker kan man ju inte vara förrän vi står där med vår bil, vår packning och vårt ressällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar