onsdag 22 augusti 2012

det som nte fick hända har nu hänt


Igår hände det som absolut inte fick hända.

Min dator slutade tvärt att fungera. Allt var mörkt och oroväckande tyst.
Inget syntes eller hördes från den lilla dumma burken som har gjort mej så beroende.

Nää, så var det bara under en kort stund, sen lystes skärmen upp av ett tragiskt meddelande......vi måste återställa alla inställningar till utgångsinställningarna.
Det betydde att när sent om sider denna manöver var överstökad fanns inget kvar, inget.
Det som fanns var basic vad som fanns då den lilla dumma burken lämnade affären.
Allt som jag svurit över, slitit med, listat ut, förbättrat, gett min personliga toutch på,
allt var borta.
Det som gjorde mig mest ledsen var alla mina bilder och foto som nu var utplånade.
Vi pratar nu om drygt 3500 bilder!!
En del går att återställa eftersom de var inskannade efter papperskopier som jag turligt nog har kvar.
Det är bara att sätta igång med att skanna, skanna och åter skanna.
Andra är och förblir förlorade för alltid.

Men försiktig som jag är och gärna vill ha både hängslen och livrem så letade jag inatt fram mina gamla memory-card som jag sparat.
Jag brukar välja att spara de som blivit fulla och istället köpa nya. Det är jag väldigt glad för nu. På så vis kan jag rädda en hel del bilder till.

Nu återstår att installera en tusans massa program.
Hoppas att att alla instalations cd finns kvar och att jag minns var de finns.

Det är nog tur att jag har semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar