fredag 21 februari 2014

Både vackert och magiskt






Regnet stundtals forsar ner från en totalt grå himmel.
Inte långt ögat kan se en sådan här dag.
Jag känner mig lyxig som har ledig dag. Bara ta det lugnt. Sitta med en intressant tidning och lapa te, mugg efter mugg.
Kanske ta mig en tur till tvättstugan bara för att sen återigen placera mig i fåtöljen. 
Det kan faktiskt vara intressant med en gammal TV-repris, ibland intressantare än vid ursprungsvisningen. 

Trots det gråa och dystra kan jag ändå gilla det. Dimbanken sluter sig om naturen, bäddar in den i en grå filt. Allt känns lugnt och avslappnat.
Den lilla fågelsjön ligger lugn och stilla och liksom samlar krafter inför vårens attack av fåglar. Naturen gör sig förberedd. Ja, så tror jag att det är.
Då gör väl jag detsamma.

Sveper in mig i en skön filt och bara väntar. Väntar på solen, våren och värmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar