torsdag 27 februari 2014

Nu känner jag inte igen mej själv



Nu är det faktiskt andra dagen på raken som jag gör trädgårdsarbete. Jo minsann du läste rätt. 
Jo du som läser detta och inte känner mig så väl kanske inte vet att jag är allergisk mot trädgårdsarbete. Missförstå nu inte. Det inte trädgård, nä bara arbete i trädgård som gör mig lite allergisk. Kanske rent av lite illamående.
Jag ÄR ingen trädgårdsmänniska och jag har INGA gröna fingra. Så ska det också förbli.

Jo men visst gillar jag att vara ute och njuta av en fin och välansad trädgård med vackra blommor, frukter, bär och grönsaker bara underhållet inte ligger hos mig.

Hur kommer det sig då att man två dagar i rad kunnat hitta mig med en sekatör och en kratta i högsta hugg?

Ja, inte vet jag men jag är nog själv lite orolig. 

Är det så att jag omedvetet förbereder mig inför att jag inom kort ska tillbringa hela dagarna här hemma och kanske till och med påta lite i trädgården?

Det känns som fler i hushållet känner av att något ovant är i görningen.
Katten!
Katten smög fram, båda dagarna, kikade misstänksamt både på mig och på löv, grenar och kvistar som stundtals flög runt henne.
Stundtals såg hon riktigt orolig ut.

Sambon la också märke till förändringen. Gissa om han blev förvånad.
Två dagar i rad av trädgårdsarbete utfört av undertecknad går inte spårlöst förbi. Jag lovar.
Nu innebär det ju också jobb åt honom. Det är ju en sak att klippa och kratta men eländet ska ju också transporteras bort.
Det är nu sambon kommer in i bilden (läs arbetet).

Trött!! Måste vila! 
Utomhusarbete tar på krafterna.
Vi hörs kanske imorgon om jag vilat färdigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar