torsdag 20 februari 2014

Percentil, medel, procent och medial



 Siffror, uppställningar, antagande och hårt arbete ja, det är vad jag sysslat med hela denna dag. Det är dags för lönearbete. Dryga halvtusendet medarbetare vill ha sin "nya" lön.


För de som känner mig vet ju redan att siffror, matematik och jag är inte den bästa kombo. Tur för mig att det finns bra tekniska hjälpmedel och fantastiskt duktiga undervisare eller föreläsare om så vi vill kalla dem.
Hela dagen har jag och ytterligare drygt 25 personer trimmats i att arbeta med lokalt lönearbete.
Inte helt lätt.
Det gäller ju faktiskt att först kunna först sig på tekniken.

Jag är trött, snurrig och snart inte ens kontaktbar.
Det är dags för sängen och en lång skön natts sömn.

Sov gott ni alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar