måndag 28 september 2015

får jag fresta......


Vi har varit hemma i 10 dagar från vår semester men jag kan fortfarande drömma om de goda kakor, bakverk och desserter som varje måltid stod uppdukade på dessertbordet. Bara att ta för sig så många och så mycket man orkade.


jag trodde väl aldrig att deras tårtor skulle smaka så underbart goda


Jag kan lova att de smakade helt ljuvligt. ögat skulle kunna äta betydligt mer än magen kunde.
Ändå gjorde jag vad som jag inte trodde vara möjligt.


Alla tårtor och bakverk var dessutom riktiga konstverk.
Så svåra att motstå.
nya konstverk varje måltid men alltid massor att välja på.


Så har stora desserttallrikar är väl inte normalt att försöka sätta i sig efter en ordentlig middag, men vi gjorde så gott vi kunde med den saken.


Dessertbordet var enormt, jag lovar


Det var ju inte bara tårtor som erbjöds. Det fanns alla varianter från tårtor , mjuka kakor, torra småbröd, baklava och all sköns puddingar och mousse.


ibland fanns det inte bara ett dessertbord, nä då...det fanns två.


Här behövs inga ord.


tyvärr orkade jag inte smaka på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar