söndag 11 september 2016

en nästan overklig upplevelse


Heman Cross blickar ut över tävlingsområdet på Bro Park, Stockholm. Undrar vad han tänker.
Kanske funderar han över bästa taktik eller så grunnar han på motståndet eller banans beskaffenhet, vad vet jag.
Ett vet jag dock.......det är en fantastisk häst som  gör oss så stolta.




Start i fredags kväll i 

Breeders Trophy Classic Consolation
ett lopp med inte mindre än 100 000 till vinnaren

Heman gjorde en enorm insats och bidrog till ett 
minst sagt spännande lopp. Målstriden var tät och det blev målfoto



Jag kan lova att det var spännande minuter innan det var avgjort. Själv var jag inte med på plats ( någon måste ju sköta marktjänsten hemma) men jag var nog lika nervös som mannen som var på plats.

Jag behöver nog inte förklara att vi är såå lyckliga och glada över att få äga och vara uppfödare till denna fina häst.

Tack till alla som gjort detta möjligt.

PS. samtliga bilder har jag lånat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar