lördag 6 maj 2017

Det är bara att njuta.....






Vädret idag går väl knappast att klaga på. Rena sommarvärmen, 17 grader, vindstilla och en stor glad sol på en underbart blå himmel.
Det har med andra ord varit en helt ljuvlig dag. En dag att stanna hemma och bara njuta.
Nu längtar man verkligen inte bort.



Maskroserna sprider nu ut sig över allt på alla gräsmattor och grönområden, men vad gör väl sånt. Jag gillar maskrosor och bor man på landet som vi gör tycker jag inte det stör med gula solklickar i gräset.



Trots att vi tagit det ganska lugnt och avslappnat idag så har vi ändå fått gjort en hel del.
Tvätt som fått soltorka ute är ju magiskt.
Mannen har klippt gräset så nu ser det mer prydligt ut än på bilden.


Själv har jag försökt ta mig an Björn Ranelid. Det gick väl så där får jag säga.
Några sidor blev lästa innan jag valde att ge mig på en annan bok.


Till fikat njöt vi av den vackra rapsen som snart står i full blom. Finns inte mycket som slår blommande raps, varken i skönhet eller doft. Det är bara att njuta.

Naturligtvis blev det grillat också.
När ska det grillas om inte en sån här dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar