tisdag 30 maj 2017

sommaren har taggat ner lite


Nu har vi varit bortskämda med ett sommarväder med temperaturer upp emot 28 - 30 grader de senaste dagarna. Igår det dock aningen svalare och snudd på lite molningt men ganska behaglig temperatur även om det varit mestadels utan sol. 
I min kristallkula kan jag ana att denna deg kommer bjuda på lite högre temeratur och kanske är ett åskväder på ingång. Huuu, vill INTE ha åska.

Så har vi blivit varnade för att svara i telefon och för att ringa upp missade samtal som vi inte känner igen. Själv svarar jag numera endast på samtal där numret är för mig bekant, eller så kollar jag upp och först därefter ringer jag upp.  Det florerar tydligen en ansenlig mängd bluffsamtal just nu. Tänk vad komplicerat det blivit med telefon med ens. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar