måndag 10 juli 2017

den sämsta jag kunde komma på






Måndag och det är semester men jag är fast. Jag MÅSTE skaka fram en dålig måndagshistoria. Detta är den sämsta jag kunde komma på....


En dam kom in i en speceriaffär för att köpa en flaska biffstekssås.
Hyllorna i butiken var fulla med saltkartonger, 100-tals här och 100-tals där.
Innehavare talade om att han hade ett parti biffstekssås men att han måste gå ner i källaren för att hämta en flaska.
Kunden följde med ner, men där fann hon till sin förvåning ytterligare ett stort lager saltkartonger längs alla väggar.
- Ni måste sälja en väldig massa salt i den här affären, sa kunden.
- Nej, sa butiksinnehavaren resignerat, jag kan inte sälja något salt alls. Men den där som säljer salt till mig - han kan sälja salt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar