söndag 9 juli 2017

dilemmat med sommar....




Sommar betyder för mig mycket trevligt. Nu passar man på att träffa vänner och kanske ge sig ut på lite dagsturer. Längre turer är för oss ( än så länge ) svårt då vi måste ordna passning till alla djur som delar boende med oss. Äta ute är också sommar för oss.Till och med en glass kan slinka ner detta trots att jag inte gillar glass men den hör liksom sommaren till på något vis


För en del betyder sommaren insektsbett, rädsla för mygg och getingar och kanske har någon stor rädsla för att stöta på ormar och så naturligtvis den "nya" moderna rädslan för fästingar.
Jag är rädd för åska, som visserligen kan förekomma även andra årstider också men som för mig förknippas med sommaren.
En portion friterad spätta är dock inget jag är rädd för


Så är det det där med vikten!
Varje sommar likadant......viktökning!
Kanske beror det på allt för mycket friterad bläckfisk.



Nu är jag så pass gammal att någon bikinikropp varken är tänkbart eller genomförbart men jag tänker på andra. Först banta och hålla igen under kanske mer än ett halvt år för att få en fin och slank bikinikropp, sen kommer sommaren med soliga dagar och varma kvällar, grillat och god dricka till.
Nu är (för de flesta) allt slit med vikten som bortblåst. Vi frossar i grillat, öl, vin och lite goda paraplydrinkar. För att inte tala om charter med all inclusiv. Det kan bara inte fungera med slank bikinikropp. Jag sk..er i den slanka linjen, jag väljer grillspettet.


Bilderna idag är ett smakprov på vad vi stoppat i oss denna vecka. Bäst kanske ändå är friterade lökringar.
Jag lovar, det blir nog inte mindre nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar