fredag 28 december 2012

det är slut - inget kommer fram



Om någon ynka dag är det nyårsafton och vi ska ha gäster.
Ja, det är ju inte gästerna som är själva problemet nä det är kvällens meny...... vad i Jerusalems höjder ( för att citera Åsa Nisse ) ska vi bjuda på????
Jag har inte den blekaste aning om vad jag skall duka fram på bordet.
Nu ska ni inte tro att jag normalt har dålig fantasi vad gäller middagsbjudningar. Nejdå jag gillar verkligen att ha gäster, laga lite mat och duka fint.

Men, nu kan jag inte finna fantasin. Har gått runt i affärer både i går och idag för att finna tips men ack nej det är som förgjort. Hur ska detta sluta? Kommer det överhuvudtaget att bli någon mat?

Jag bara vet att det kommer inte att bli någon hummer eller någon oxfilé.
Någon fantasi får man väl ha.

Eller måste jag ge upp och akutringa någon catering.

Tänk om någon kunde tipsa, så glad jag skulle bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar