lördag 9 januari 2016

nergrottad i det förflutna




Lite makabert kanske men idag har jag ägnat hela dagen (hittills) åt det förflutna. Döden har stått i fokus. Släktforskning står på schemat idag. Inte lätt det här inte. Redan på första söket blev det bekymmer. 
Har gjord det här tidigare men slutade just för jag tyckte det kom liksom ingen vart och ändå har jag hyfsat med tålamod när det gäller något jag vill.

Hela dagen känns lite som gjord för den här typen av aktivitet. Både mannen och jag är lite slöa och känner oss slitna idag. Natten har väl haft mer att önska. Ena hunden skällde var annan timma, däremellan skällde hund nummer två. För att göra det lite mer spännande var katten fast besluten att vid minst tre tillfällen inatt att ta sig in genom glaset till vår garderob i sovrummet. Han var fullt övertygad om att göra livet surt för den katt som stirrade på honom för andra sidan spegelglaset.
Så om detta nu inte var nog så ringde Folksam halv nio på morgonen, lagom när både hundar och katt slutat med sitt oväsen.
Inte konstigt man börjar tänka på döden.
Tänk som det kan bli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar