fredag 11 maj 2018

trängsel på födelsedagslistan idag



Fredag...igen!!!
hur kan det ske så fort.
Måste medge att jag sovit ganska dåligt inatt. Varför, jo det berodde helt på Oskar Blixt. Han for runt husknuten, över himlavalvet, fram och åter. Jag var med andra ord livrädd. Dock stannade jag kvar i sängen ( brukar vanligtvis ge mig in på toaletten utan fönster för att slippa se). Tv:n fick mannen stränga order om att INTE stänga förrän det var 100% säkert att jag sov. Ljudet hade jag skruvat upp så nästa steg hade sprängt mina trumhinnor. Men, så i morse var allt lugnt och man kunde inget ana av nattens faror.
I dessa vädersituationer nämns jag ofta och gärna som ovanstående fina djur ( ett höns alltså). inget fel på höns vill jag påstå. Förutom sitt trevliga sällskap bidrar de även till hushållet med både ägg, kött och i vissa fall väckning på morgonkvisten. Som hönsägare sover man sällen över sig. Nu har alla våra höns flyttat till annan familj så nu får vi ordna allt det ovan nämnda själv.



Så ett stort grattis till Ewa, Lisbeth och Sylvia som idag fyller år. Inte lika många men grattis i alla fall.


Nedräkningen 21 dagar. Den goda grannen har idag hämtat än mer prylar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar