fredag 9 augusti 2019

festivalyra



Inte blir dessa fåglar särskilt störda eller oroliga över människor och hundar som ständigt passerar.  Här i vårat område lever både änder och gäss ett fint liv. Stora grönområden och många dammar med eller utan näckroser till fåglarnas välbefinnande. Tyvärr passerar de ibland över en hyffsat starkt trafikerad väg som leder genom hela samhället, men  det känns som de allra flesta trafikanter respekterar och tar hänsyn till dessa våra fåglar. 

Jaha, så är det åter dags för lite festivalyra.
Malmöfestivalen startar idag. Enligt traditionen blir det stort kräftkalas som start på hela veckans begivenheter.
Nästa vecka tar mannen och jag en tur dit, mest för att kolla läget och proväta något gott. Här brukar va massor av nya maträtter att testa. Det är nog det som gör hela festivalen för våran del.
Artister, lite dans och öltälten kan väl också locka

Denna dag har jag bakat ett gäng rulltårtor. Jo, det är ju rulltårtans dag idag så då får det bli lite bak.
Gillar rulltårtor för de kan varieras på så många sätt. Idag blev det dock inte så mycket variation, det blev äppelmos och kanel samt drottningsylt. det får duga.
Hur bra de blev får vi väl se när de ska skäras upp.

Nu ska jag kasta mig på locket en stund. Mannen och jag är bjudna bort på mat ikväll så jag slipper matlagning idag. Så skönt.

Vi hörs kanske i morgon om du vill. Jag vill troligen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar