fredag 15 oktober 2021

öppen himmel

Usel natt! Svårt att somna, orolig sömn och inte det minsta utvilad när jag klev upp.
på med tevatten, fram med knäckebrödet och ett glas juice. Nu kunde första frukosten börja. Kanske kunde jag piggna till lite.
Guldkatten ville, sin vana trogen, ut och rondera tidigt på morron. Snart nog kom han på att just denna morgon kunde han kanske stå över, i vart fall invänta bättre väder. 


Rådande väder är inget önskeväder för en katt.
Det fick helt enkelt räcka med att sitta på trappavsatsen och spana ut.

Trots skitväder bestämde jag mig för att trotsa det dåliga vädret och gemomföra en kortare promenad. Det blev 1,5 km i hällregn. Mer än nöjd när jag åter var hemma. Börjar gilla det där med ganska tidiga promenader.
Kommer smaka bra med min andra frukost, ett avsnitt av muren och kanske en power nap.

Förra bildgåtan klarades ju galant.
Nu kommer ännu en. Vad kan det vara? 



Det är inte så svårt men föremålet är något gömt under fläckar.
Det är ett vanligt förekommande föremål.
I mitt hem finns det, säkert i många andras också.

Gissa  och lämna ditt svar i en kommentar. Som vanligt fina priser väntar.


Ha en fin helg




4 kommentarer:

  1. Tallrik
    Tackar för priset jag vinner
    Msrtin

    SvaraRadera
  2. Äppledelare, kan säkert användas till fler frukter. / Elin

    SvaraRadera
  3. Amen
    Jag tror Anna och Elin fuskar
    Martin

    SvaraRadera