torsdag 23 september 2021

regnet det bara öser ner.......

Teamsmöte, 3,5 timmar igår. Strulade rejält så jag anslöt för sent till mötet. Inte bra.
Datorn ville inte ansluta, likaså surfplattan, slutligen fick jag igång teams på mobilen. Äntligen.

 idag är en annan dag. Fick med mig mannen på köptur idag. Sånt gillar jag.
Det blev ännu några trevliga pussel....


Dessa två fick följa med hem. Tre tusenbitars i en kartong. Sånt gillar jag också.

Vi passade också på att ta en sväng in om slaktaren för att köpa lite onyttiga fläsksvål.



Ganska gott att knapra på när TV visar repriser och annat dumt.
Mannen vill ju helst avnjuta svålen tillsammans med en kall öl
Så fick det bli


Nu verkar det kanske som vi bara ska hänge oss åt onyttigheter idag


Så icke. Själv stoppade jag i mig en satsumas. Sur var den men ändå gick den ner.

Så kan jag bjuda på lite värdelöst vetande om ni önskar.
År 2017 kom en ny namnlag som gjordes det möjligt att underlätta för namnbyten. Nu var det också möjligt att ta dubbla efternamn!

Nu har jag gett upp hoppet om mer sommarvärme. Det är nog bara att inse att hösten är här för att stanna. Ända fram till vintern vill göra sitt intåg.

Så har jag fått in gissning på veckans bildgåta. Gissningen lyder mössa. Det är FEL.
Ett litet tips..... bilden härrör från naturen
är ett samlarobjekt.

Lycka till.

4 kommentarer:

  1. Jag kan gissa på att det är en kotte eller svamp på bildgåtan. Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ser det rätta svaret när jag skriver det
      Fusk Anna
      Martin

      Radera
  2. Kotte är det rätta på bilden
    Martin

    SvaraRadera
  3. Jag lägger in protest
    Anna ser det rätta svaret när jag lagt in kommentarer
    Martin

    SvaraRadera