måndag 13 maj 2013

Det negativa med en härlig långhelg



Efter en underbar långhelg, för andra veckan i rad, fick jag och min kollega idag verkligen känna av att vi varit långlediga. 
Tydligt är att alla inte valt att ta ut fredagen som klämdag. E-post brevlådan var full till bristningsgränsen idag. Många ärende, flera av dem skulle handläggas redan idag. Det blev till att ta på de snabbaste skorna och den vassaste pennan och sätta fart.
Knappt hunnit med att vara inne på kontoret på hela förmiddagen. Eftermiddagen var det avslutning på datakursen så nu är både jag och mina kurselever sommarlovslediga.........hemskt vad tiden rusar iväg.

Nåja jag är i alla fall glad att det inte ser likadant ut utanför vårt hus idag som för ganska exakt på dagen fem månader sen. Då var det snö och iskallt. Förmodligen blåste det väl tillika. 
Idag skiner solen och temperaturen ligger på ca 16 grader.
Verkligen inte illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar