tisdag 21 maj 2013

Om man som jag är en landkrabba


Jag gillar verkligen inte båtar och havet. Nä, det är sant det gör jag bara inte.
Men, visst skulle det väl kännas helt ok med en medelhavskryssning på denna skönhet. 
Nu menar jag förstås under förutsättning att det serveras helt underbar grekisk mat ombord. Att kyparna ständigt kommer ut på soldäck och serverar paraplydrinkar. Naturligtvis måste det vara totalt vindstilla och spegelblankt på havet. Inte den minsta krusning, för då blir jag omedelbart sjösjuk och måste kräkas.
Bäst vore naturligtvis att båten låg stadigt för ankar mycket nära hamnen om jag nu skulle få för mig att jag inte ville medelhavskryssa något mera.

Men, kanske inte ens detta vore något för mig. Som ni kanske ser ligger det en betydligt mindre båt vid sidan av det eleganta kryssningsfartyget. Denna lilla båt transporterar gästerna in till hamnen, till och från fartyget.
Här spricker allt. Det skulle aldrig gå.

Här får jag släppa drömmen om en medelhavskryssning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar