söndag 22 december 2013

Baka baka liten kaka.......




Så lite jag hunnit med idag.

Min plan i morse när jag klev upp var att hinna med både bak, paketinslagning, tvätt och lite annat.
Nu blev det inte så.
Gäster på förmiddagen. Sen till Trelleborg. Handla lite mer. Sen hem och en fika framför TV:n.
 
Det var här allt blev fel. Smarrig fika, levande ljus, spraket från brasan och trötta ögon. 
Här blev det galet. Jag skulle ju inte blunda. 
Men, jag blundade. 
Visst det vara bara en kort stund, ca 30-40 minuter men det räckte. All min energi var som bortblåst. Jag ville bara slappa.

Jag föll för frestelsen så nu har jag dessto mer att göra imorgon. 
Den viktiga dan före dan. Det är då allt måste klaffa. Alla förberedelser måste fixas. 
Men, jag tror jag ska klara det. Har gjort det förr så det kommer säkert att bli hur bra som helst.

Nu undrar ni kanske om jag inte hunnit med något alls.
Jo, bakat mandelmusslor och klenäter.
Slagit in lite julklappar och...........ja så var det visst inte mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar