fredag 20 december 2013

med tårfyllda ögon

Jag drar mig tillbaka för kvällen.
Det mesta av denna lediga dag från jobbet, har jag tillbringat i köket. Julstöket är nu i full gång. Nu gäller det att ligga i så allt hinns med.
Sill skall läggas in, lök skall skivas och hackas, röror skall blandas och all sköns kryddor och örter skall kombineras. Nu kan vi bara invänta resultatet.



Stekt sill inlagd i ättika är en av mina personliga favoriter så den måste finnas med.



Ny för iår på vårt bord blir  Curry/honungssill.  Ganska kraftig currysmak.
Vi får väl höra vad gästerna tycker.


Kräftströmming eller kräftsill som det heter här på våra sydliga breddgrader. Tillhör inte mina favoriter men sambon gillar så så får det bli.

Nu torkar jag mina tårfyllda löksvidande ögon och kryper ner under täcket.
I morgon är en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar