söndag 5 mars 2017

undantaget som bekräftar regeln




Jag är verkligen inte intresserad av sport, Inte ens att titta på, nä det är inget för mej. Dock med ett undantag VASALOPPET. Vasan vill jag gärna titta på om möjlighet ges. Idag kunde jag ägna hela loppet min fulla uppmärksamhet från TV-soffan. Eftersom jag drabbats av en riktig killförkylning var soffan en utmärkt plats för mig.
Tänk att 15800 personer kan känna sig manade att på skidor ta sig 90 km ( 9 mil!!!), det kallar jag stort.
Vann gjorde John Kristian Dahl, alltså seger till Norge.


Strax efter 20 i kväll stänger målet och då kan man inte längre få någon tid. Längsta tiden hittills har  Olle Jansson som jag tror idag är 81 år gammal. Tiden satte han för 41 år sedan (allt hämtat från google)

Över 55000 liter blåbärssoppa och 200 000 bullar går det åt idag under Vasaloppet (även detta hämtat från google)




Själv tar jag mig eventuellt lite blåbärssoppa och sen kanske det kan bli en eller annan cheesdoodles, det är ju doodles-dagen idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar