lördag 8 april 2017

Boende





  Jag tror jag har bott i de flesta boendetyper.
Jag har bott i lägenheter, som jag faktiskt tycker är väldigt praktiskt eftersom jag inte är någon trädgårdsmänniska. 




Men jag har också bott i hus med ska vi säga en viss renoverings potential. Ett ur charmigt hus.


En trädgård som förvisso inte krävde allt för mycket av sin ägare, men ändock





Så har det blivit nästan ett kollektiv.
Denna stora gård delade vi med tre familjer. Här var vår lägenhet på hela 170 kvm. 


Trädgården eller parken om man så vill var helt ljuvlig. Här fanns dam där vi höll ankor. Här var också massor av utrymme för våra två hundar plus våra valpar och grannes hund. Alla, både djur och människor kom fint överens och trivdes bra tillsammans.



Ett mer "vanligt boende blev huset på villagatan i vanlig svensk småstad/sovstad.
Insynsskyddad trädgård och en härlig hörntomt.



Nu bor vi här. Gården är stor och trädgården likaså.
Men detta är inte alla boende.
Mer hus, gårdar och lägenheter skulle jag kunna beskriva men nöjer mig här.
Vi får väl se vart nästa boende blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar