lördag 1 april 2017

en bal på slottet




Så mycket roligt jag varit med om på Örenäs slott. Kanske inte precis någon bal men väl en hel del annat kul. Ett av de trevligaste minnena och upplevelserna jag har från de gånger jag haft förmånen att bo över på slottet ( och de är faktiskt ganska många) är en Vikingamiddag som serverades i källarvalven. Här blev vi gäster försedda med vars en jutesäck vilken skulle vara som ett förkläde under hela middagen. Middagen var bestickslös och serverades på stora fat där varje gäst fick bryta av sin egen köttbit och använda händerna som bestick.
Jag lovar att detta var en helt sjukt galen och sanslöst rolig upplevelse. En kväll jag nog aldrig kommer att glömma.
Att vi sen var ett enormt sammansvetsat gäng på tjugotalet personer med bra personkemi gjorde inte saken sämre. Jag är dock inte säker på att vikingamiddagen är ett stående alternativ på menyn, tror kanske det var arrangerat bara för vårt sällskap.

Nä, någon vikingamiddag blir det inte här på Ingatorp ikväll inte. Det blir levergryta med tillbehör. Låter kankse inte så gott i era öron men mannen och jag älskar lever så nu blir det mat.
Trevlig lördag på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar