torsdag 13 april 2017

raska fötter




Känner mig lite som en påskhare på språng idag.
Tidig morgon för att hästarna skulle hinna ut innan hovslagaren skulle komma. Fina fötter till påsk vill vi ju ha.
Det var dags för hästskötaren att få en ny dator idag, så det var till att bege sig till den lokala handlaren för inköp av dator och diverse tillbehör.
När jag ändå var där passade jag på att köpa ny telefon till min förening också.
Nu var den saken klar och avprickad.



Igår var det tävling. Säsongspremiär för vår del. Det var Lomax som var först ut i år. Det regnade  men det var dessvärre inget pengaregn. Nä vi fick nöja oss med en blygsam sjunde placering.


Jag får nog erkänna att jag förväntat mig en mer framskjuten placering. Han har tränat bra och så vitt jag kunde bedöma var banan ganska ok.


Vi hade en bra ryttare och allt såg som sagt bra ut inför start. Nu är det ju som bekant så att alla lopp ska ridas innan vinnaren kan utses.

Nåja, vi klarar nog av att fira påsk ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar