onsdag 25 juli 2018

en fin dag


Förutom sol och värme har det också varit en fin dag på galoppbanan för vår del. Heman Cross slutade 2a idag efter en fin insats och ett bra och välridit lopp av jockey Oliver Wilson. Här ser vi hästen jaga fram mot sin andra plats. Att bli tvåa är sannerligen inte illa. Jag måste själv få säga det, vi har så fantisktiskt duktiga hästar.

Värmen har för övrigt inte gjort mig piggare, tvärt om. Slö är jag och vill inte gå ut. Om jag ska va ute är det på kvällen. Att krypa ner i sängen är en plåga. Varmt, kvalmigt och nästan syrefattigt.

Katten ligger utslagen på golvet och nästan kippar efter luft. Detta gäller förstås inte vid fem på morgon, då är det full rulle på skrället. Jamande, skrikande och rusande runt på hela övervåningen som en dåre. Upp och ner i våra sängar. Med alla tänkbara medel vill kattskrället få upp oss. Vi som nästan precis kommit till ro när det blivit lite svalare på småtimmarna.

Hoppas att snart få sova en hel natt.
Men klaga på sommaren vill jag dock inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar